Marketing jest zbawieniem biorąc pod uwagę możliwości, dostępne narzędzia i techniki promocji jak także potencjał docierania do odbiorców i maksymalizowania swoich zysków. Potrafi też być przekleństwem, gdy nie potrafimy go okiełznać i tak właściwie to żyje on swoim życiem.
Pomyślność działań, które podejmujesz w firmie zależy w dużej mierze od przemyślanej strategii marketingowej, właściwym rozumieniu takich pojęć jak PR, social media, public relations czy budowanie marki. Tak - to są różne pojęcia :) Więcej o znaczeniu poszczególnych pojeć na moim kanale na YouTube: zobacz film.
Aby okiełznać ten ocean możliwości generujący czasem chaos warto korzystać z różnych koncepcji, które ułatwiają strategiczne działanie (np. koncepcja 7P, o której w moim filmie na YT)
Ważne, abyś zdywersyfikował (podzielił, rozdzielił) swoje działania marketingowe i zrozumiał, że każda z tych gałęzi ma swoje znaczenie. Jeśli nie wiesz za bardzo jak to zrobić to oczywiście służę pomocą przy budowaniu Twojej strategii - zobacz ofertę.
Jakie to gałęzie (kanały docierania do klienta)?
Wizytówka na Google to tak zwana pinezka na mapach Google. Dzięki działaniom w tym zakresie będziesz widniał zarówno na Mapie Google (z nazwą firmy) jak i w wyszukiwarce po wpisaniu słów kluczowych lub bezpośrednio nazwy firmy.
Wizytówka podlega zasadom i algorytmom, które wpływają na jej pozycjonowanie. Zależy mi na tym, abyś pojawiał się wysoko w wyszukanych po słowach kluczowych. Oczywiście algorytmy Google doceniają wizytówki dynamiczne i aktualne, zatem zmiany i aktualizacje w tej opcji są obowiązkowe.
Co dla Ciebie zrobię?
Strona internetowa jest kluczowa z punktu widzenia prowadzenia biznesu. Fanpage w social mediach czy konto w ramach platformy ogłoszeń lokalnych (np. booksy) to za mało. Zwłaszcza, że nie jesteś u siebie i to ktoś ustala zasady gry. Strona internetowa powinna być dostosowana do potrzeb użytkownika i przystępna, spójna graficznie z przyjętą w firmie identyfikacją wizualną (logo, kolory itp.) i oczywiście powinna łechtać nieznośne ego algorytmów.
Wielu klientów weryfikuje daną firmę, wyrabia sobie o niej opinię lub po prostu jest jej ciekaw i zagląda właśnie na stronę internetową. Sukcesem jest, gdy klient trafia do nas z organicznego wyszukiwania (wyszukiwanie w Google), jednak aby to było możliwe nasza strona musi się dobrze pozycjonować – wyskakiwać na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.
Co dla Ciebie zrobię?
Pozycjonowanie i SEO nie dotyczy wyłącznie strony internetowej. Social media i wizytówka na Google również są „uzbrojone” w broń weryfikacji treści i ich aktualności w sieci. Oczywiście wiedza na temat wykorzystywanych przez Facebooka czy Googla algorytmów nie jest w pełni dostępna.
Istnieją jednak mechanizmy i triki, które pozwalają popieścić kapryśny charakter algorytmów. Dzięki nim nasza wizytówka i strona www będą się wyżej pozycjonowały w wyszukiwarce, a profile na FB i IG osiągały większe zasięgi. Wymaga to oczywiście wysiłku i czasu, jednak jest realne do wykonania.
Co dla Ciebie zrobię?
Aspekt społeczny prowadzenia biznesu, interakcje z klientami i społecznością oraz bieżące informowanie o wydarzeniach w firmie to mocne argumenty przemawiające na korzyść obecności marki w social mediach. Choć to oczywiście nie wszystkie zalety. Social media dają ogrom możliwości, jednak trzeba pamiętać, że to również jest „czyjś biznes”. Zatem tak jak my, tak właściciel Facebooka chce na nim zarobić.
Ważne jest więc ustalenia strategii marketingowej i komunikacyjnej w social mediach, z uwzględnieniem potrzeb społeczności jak również najnowszych trendów w tym zakresie. Jest to również istotne biorąc pod uwagę skuteczność działań promocyjnych w sieci.
Co dla Ciebie zrobię?
Konkretne rozwiązania dla Twojej firmy:
Zobacz opinie Uczestników i Klientów