Zapraszam Ciebie na mój kanał na Youtube "Aktywuj swój potencjał", gdzie znajdziesz inspiracyjne treści, przydatne sugestie, ciekawe metody i techniki.Podejmowane treści dotyczą szeroko pojętego marketingu i zarządzania.
A wszystko okraszone humorem i przykładami z praktyki.
Nowe odcinki publikowane są w każdy nieparzysty czwatek o godzinie 18:00.
Zobacz dostępne odcinki:
Niektórzy liderzy, managerowie są skuteczni i wystarczy, że się uśmiechną czy poproszą, a ich pracownicy są w stanie przenosić dla nich góry. Jak to się dzieje?
Sprawcą "tego zamieszania" jest autorytet nieformalny, który jest mieczem w rękach managera walczącymi z przeciwnościami losu w zespole.
Zobacz cały film na kanale YOUTUBE
Często w argumentacji różnych działań lub zachowań mówimy, że "to bez sensu".
No właśnie... w sensie upatrujemy motywację, uzasadnienie oraz chęć do wykonywania zadań.
Czym jest więc ten "sens"?
Gdzie go szukać w naszym życiu zawodowym lub jak go odnaleźć w wykonywanej pracy?
Jak tworzyć poczucie sensu w Twoim zespole?
Często błędnie odczytujemy intencje innych, co negatywnie wpływa na nasze relacje i komfort pracy. Wpływa to zarówno na naszą efektywność jak i efektywność całego zespołu. Kluczem do zrozumienia innych jest ich poznanie. Zainteresowanie Twoimi pracownikami może dać Ci ogromny potencjał do zarządzania na najwyższym poziomie. Świadomość dostępności narzędzi i analityczne umiejętności z powodzeniem wystarczą i pozwolą Ci osiągnąć "liderski sukces".
Motywacja nie jest ani łatwa, ani prosta. To zbiór najróżniejszych działań, aktywności, koncepcji i strategii, które mają na celu stymulowanie pracowników i pobudznanie ich aktywności i zaangażowania.
Jak to robić, gdy mamy okrojony budżet lub nie mamy go wcale?
Jak motywować długoterminowo i nie doświadczać nagłych skoków zaangażowania, któe trwają stosunkowo krótko?
O motywacji napisano i powiedziano wiele. Gama motywatorów jest szeroka i daje duże spektrum możliwości. Wartość motywacyjna pieniądza spada a w jego miejsce wkrada się motywowanie niematerialne, odgrywające coraz większą rolę w zarządzaniu zespołami.
Poznaj rodzaje motywatorów, aby świadomie decydować kiedy Snickers a kiedy zbilansowana dieta...
Nasz zespół to zbiór ludzi o różnych osobowościach, predyspozycjach zawodowych i różnym....wieku. Przyporządkowanie do różnych pokoleń/generacji - to specyficzne cechy, podobne zachowania, charakterystyczne upodobania. Znajomość przedstawicieli konkretnego pokolenia, których masz w zespole daje Ci ogromny potencjał w zarządzaniu relacjami, w delegowaniu zadań oraz w zwiększaniu skuteczności Waszych wspólnych działań.
Niektórzy z nas analizowanie mają w małym paluszku. Co więcej uwielbiają to robić, a ich predyspozycje osobowościowe im tylko ułatwiają łączenie kropek i szukanie zależności.
Nie każdy jest jednak z natury analitykiem. I tu z pomocą przychodzi analiza SWOT - prosta metoda analizowania różnych projektów, przedsięwzięć, która skupiona jest wokół 4 elementów.
Jakich? Obejrzyj odcinek i poznaj szczegóły.
Wiele organizacji nie wyobraża sobie wdrażania w firmie strategii bez opatrzenia ich misją, wizją i wartościami. I to nie dzieje się tylko w skali makro - same duże marki, ale też w skali mikro - organizacje i przedsiębiorstwa lokalne. Dlaczego ? Bo to działa!
A co najważniejsze - porządkuje koncepcje, pomysły na biznes i projekty, spaja zespoły, wpływa na wspólny cel całych organizacji.
Budowanie marki, PR i marketing - popularne, powszechnie stosowane, ale czy rozumiane w należyty sposób? Pojęcia z zakresu promocji firmy weszły do kanonu żargonu biznesowego i nie tylko.
Okazuje się, jednak, że wielu z nas traktuje je jako synonimy i stosuje zamiennie.
A to błąd ponieważ te 3 pojęcia różni cel działań.
Koncepcja 4P i jej rozszerzenie 7P systematyzuje planowanie działań promocyjnych, otwiera oczy na różne możliwości promocji z zachowaniem spójności i unikaniem chaosu.
Działalność marketingowa to zbiór wielu działań, aktywności i planów. Niesie to ogromny potencjał dla firmy i maksymalizowania zysków. Z drugiej strony może generować chaos i takie poczucie, że chcemy skorzystać z każdej opcji. W konsekwencji wybieramy to, co nieprzydatne, nieadekwatne, niepotrzebne.
NETWORKING to sieć kontaktów, które wykorzystywane są zarówno dla rozwoju firmy jak i samego przedsiębiorcy. Fundamentem tej sieci są relacje.
W odcinku opowiadam o 10 złotych zasadach networkingu, które stworzyłam na podstawie własnych badań, literatury i oczywiście praktyki.
W erze digitalizacji założenie firmy trwa około 30 minut. Pytanie co dalej?
Jak odnaleźć się w świecie bez sentymentów, w którym słabego bardzo szybko weryfikuje rynek?
Przedstawiam Ci 10 przykłądów czego unikać w biznesie.
To 10 błędów, które czyhają na Ciebie na każdym kroku.
Bądź mądrzejszy i zapobiegaj im.
Zobacz cały film na kanale YOUTUBE
Najczęściej używanymi pojęciami w kontekście prowadzenia firmy czy zarządzania zespołami są: wydajność, efektywność i CELE. I choć ostatnie słowo brzmi dość prozaicznie (oprócz tego, że jest krótkie) to niesie w sobie ogromną dawkę złożoności. Istnieją ich różne kategorie (cele sprzedażowe, marketingowe, jakościowe, ilościowe) i różne uwarunkowania ich realizacji.
To, co może nam pomóc to koncepcja wyznaczania celów SMART i jej rozwinięcie SMARTER.
Z jednej strony nie należy oceniać książki po okładce, jednak czasem rzeczywiście mamy kilka minut, aby zrobić "dobre wrażenie". Pomogą nam przy tym zasady etykiety, która obowiązuje także w biznesie. Zachowanie zgodnie z etykietą wpływa bardzo pozytywnie na obsługę klienta, współpracę z kontrahentami i partnerami biznesowymi oraz budowanie autorytetu w zespole. O jakich zasadach warto pamiętać? O tym w odcinku na YouTube "Etykieta w biznesie - czyli jak się zachowywać?".
Ten odcinek jest mi szczególnie blisko ze względu na to, że potrzebę bycia kreatywnym akcentuję co najmniej dwa razy w każdej wypowiedzi. Jest ona niezwykle ważna, pozwala zdobywać przewagę konkurencyjną i budować unikalną markę.
Jedną z kompetencji jutra, które już dziś dają o sobie znać jest niesztampowe, abstrakcyjne myślenie. Aby tak działać, należy uruchomić pokłady kreatywności, których czasem trzeba się po prostu dokopać. Jak to robić?
Podczas wielu analiz pokolenia Z zastanowiło mnie to, że tak bardzo oczekują informacji zwrotnej. Potwierdziło się to również podczas praktyk studenckich, które u siebie organizowałam. Feedback i jego umiejętne udzielanie to często fundament relacji. Nieustanne zadawanie pytań i oczekiwanie informacji zwrotnej cieszy, ale jednocześnie jest wymagające.
Jak udzielić feedback i nie sprawić przykrości drugiej osobie, gdy jest negatywny?
Jeśli udzielasz pozytywnego, to wystarczy pochwalić i już? Temat z głowy?